Sunday, March 18, 2012

Doa Akhir Maathurat: Jangan Engkau Biarkan Nasib Kami Ditentukan Oleh Diri Kami Sendiri


Bismillahirrahmanirrahim...




"Ya Allah, kurniakanlah kami lisan yang lembut basah mengingati dan menyebut namaMu, hati yang penuh segar mensyukuri nikmatMu, serta badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada perintahMu. Ya Allah, kurniakanlah kami iman yang sempurna, hati yang khusyu', ilmu yang berguna, keyakinan yang benar-benar mantap, Ya Allah, kurniakanlah kami, Din, cara hidup yang jitu dan unggul, selamat dari dari segala mala petaka. 
Kami mohon Ya Allah, kecukupan yang tidak sampai kami terpaksa meminta jasa orang lain. Berikanlah kami Ya Allah iman yang sebenarnya hingga kami tidak lagi gentar atau mengharapkan orang lain selain dari Engkau sendiri, atau menyembah selain dari Engkau sendiri. Kembangkanlah lembayung rahmat-Mu kepada kami, keluarga kami, anak-anak kami serta sesiapa sahaja yang bersama-sama kami. 
Jangan Ya Allah, Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri; walaupun sekadar sekelip mata atau sekadar masa yang lebih pendek daripada itu. 
Wahai Tuhan yang paling mudah dan cepat memperkenankan, minta perkenankanlah. "


Indah nya sebuah doa yang tidak dapat digambarkan. Sebuah doa yang dapat menyedarkan kita daripada alpa kita akan dunia, yang kadang2 dapat menghilangkan rasa rindu kita pada yang Maha Esa.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih tinggalkan komentar.. Moga kita semua sentiasa tergolong dalam golongan orang2 yang soleh lagi solehah..