Monday, May 14, 2012

Idea Kreatifku (lah sangat)


Assalamualaikum..!! 



Heyya..Gilak lama mengepamkan belog den nih.. Walaupun esok kena hantar report dan resume kat SLEU as coordinator, perlu buat preparation kuiz untuk Organisational Psychology tercinta, (tangan kat bahu, mata pandang atas semua!) dan karang Self- Reflection untuk kelas Human Relations, aku gagahkan juga otak dan keringat jari aku untuk menaip belog. Hanya satu reason : AKU TAK MAU IA BERDEBU! WAKAKAP!



Okeh.. Oleh kerana niat hanya untuk tidak membiarkan belog berdebu dan ketidak kebolehan untuk memikirkan post yang menggunakan daya pikiran yang tinggi, plus menjimatkan masa, dan ditambah pula dengan rasa kasih yang menebal, aku nak join kontes si Hujan Menjerit a.k.a Rainys tanda sokongan moral kepada sahabat seBCR. WOHA! Nak join jugak?? Sila2.. Bukan sila masuk ke rumahku, tapi silalah mengklik link banner dibawah..... 







Well, jom cerita serba sedikit tentang gadis bernama Rainys. Beliau merupakan seorang gadis yang ayu lagi lemah lembut (erkk.. bodek eh?) serta sangat bercita-cita tinggi untuk menjadi usahawan clay yang berjaya. (erk.. sukati den..). Yang paling penting Rainys adalah si gadis kreatif yang sangat rajin dan bertungkus lumus untuk mengahasilkan topper; a.k.a sebuah hasil seni daripada tanah liat. Memang comel2 topper yang dihasilkan. Nak tempah? Nak tengok hasil2 topper beliau? Sila singgah ke N' Craft, tepat dimana anda boleh membeli hasil tangan cik Rainys kita, dan jangan lupa blah selepas itu ya.. Kerana itulah sebab ia dipanggil membeli-belah! WOHO!




Ok.. Aku kena fokus.. Tujuan utama kontes adalah untuk memberikan cik Rainys idea untuk menghasilkan clay, dan idea aku merupakan sekeping gambar cuma.... 







BHAHAHA! (Korang jangan gelak taw, mak kata x baik.. HAHA!) Gambar ni sebenarnya gambar 2 orang anak asli yang aktif tahap dewa. Gambar diambil ketika aku pergi ke Kg. Pos Lebir di Gua Musang tahun lepas. Kenapa gambar ni? Frankly speaking, aku rindu kat depa.. (sobs.. ) Aku rindu Amek2 (Emak bahasa mereka), Abe2 (Ayah bahasa mereka), dan adik2 aku semua.. Dah lama aku tak join COMRADE dah. Banyak masa dihabiskan menghadap tugasan2 core course semester ni. Seriously x dapat langsung nak involve dalam club. Sadiss... Hope dapat ikut pergi Pos Pelantok pulak habis sem nih, kalau lah belum start kerja time tu. Rainys, ada berani nak buat topper gayut-gayut?? Bhahaha! Dropba join sesaja je nih memeriahkan majlis. :)



Akhir kalam... Adioss dan Wassalam.. 



P/S: Doakan aku dapat position as a SLEU Coordinator short semester ni ye kawan2.. XOXO!


P/S2: Rainys, minta maaf entri x fokus sangat. Yang penting untuk memeriahkan majlis kontes Rainys. Meriah kan? Meriah kan? HAHA!


6 comments:

  1. Terima kasih join ye dropp ^^
    wah wah mencabar ni nak buat orang bergayut-gayut. ahahaha. akan dipertimbangkan. Terima kasih again dropp :p

    ReplyDelete
  2. amboi anak2 org asli tu.. kang kena shock karen baru tau.. huhu

    ReplyDelete
  3. Tau x pa.. lepas snap dah suro derang turun, tapi biasalah, derang naik balik.. Ce tgk da ada kesan tanah bawah tu.. Memang tempat permainan derang lah tu.. aigoo..

    ReplyDelete
  4. mana ada shock karen. moko kcik2 dulu pun ska main kat besi tu. sejuk ape. eh? moko pun org asli ke? :D
    btw, moko xtaw pon yenis wat sume ni :majuk

    ReplyDelete
  5. :tulis moko ada iras2 anak asli

    dah moko x tanya, cane rainys nak bitaw? HAHA!

    ReplyDelete

Terima kasih tinggalkan komentar.. Moga kita semua sentiasa tergolong dalam golongan orang2 yang soleh lagi solehah..