Wednesday, September 21, 2011

SEDIH KE? GEMBIRA KE AKU? APA AKU NAK?

Kenapa? sakit nya kepala.. x sakit pon.. kenapa? kenapa dengan aku? kenapa dengan kau? apa aku nak ni? kenapa? apa kau pikir ni? aku pikir apa? siapa dalam kepala ni? ada apa dengan kepala ni? kenapa? sedeh ke? entah. sakit? entah. runsing? Macam. pasal apa? entah? ko x tahu hati sendiri? x taw. kenapa? entah. banyaknya soalan kau. aku pon x tahu nak jawab apa dengan semua soalan ni. aku rasa.. aku pikir.. apa aku pikir? apa aku rasa? kepala x center, serabot. takot. gelisah. macam nak nangis (tapi aku taw aku x sedeh), nk gelak kuat2.. nak jerit kuat2.. nak mengamuk! nak panjat bukit! nak pergi sungai! nak main air kat sunway lagoon sambil maen kejar2 ala2 runningman episod 52. DIAMMMMMMM!!!!!!!!!!! jangan buat dialog dalam kepala aku!!! masa aku jumpa budak law kat library tadi ke? mustahil. x suka sangat pon. aku pikir banyak. takot seksa allah. takot ahirat. takot kene soal. aku nak belajar betol2.. takot result x elok. takot x dapat gembirakan mak ayah aku. kenapa aku pikir banyak ni??? teringat siapa bakal suami. boleh ke aku jadi isteri mithali? sempat ke nak belikan mak ayah aku barang banyak2 sampai diorang bahagia sangat2..? sempat ke aku nak bagi duit banyak2 setiap bulan tanpa miss kat mak ayah aku and rasa puas? boleh ke aku nak jadik profesional dalam bidang yang aku betul2 minat? susah ke nak jadi psychologist yang sentiasa ingat punya tuhan satu ya'ni allah? nak jadi psychologist dah ready ke? apa persiapan aku? cukup ke masa aku untuk belajar? banyak habiskan masa aku tengak benda2 lagha je.. tuhan terima ke apa yg aku buat ni? kenapa aku macam ni? kenapa iman x kuat? rapuhnya iman ko.. serapuh kerepek bunga ros cik azizah buat je.. ko ni kenapa? KENAPA X BOLEH LAWAN NAFSU????

Ya Allah.. Kuatkanlah aku menghadapi duniamu yang teramat mencabar dan menguji nafsuku ini.. Kuatkan lah imanku.. Sedarkanlah aku siapa aku.. HANYA HAMBAMU YANG SATU..

2 comments:

Terima kasih tinggalkan komentar.. Moga kita semua sentiasa tergolong dalam golongan orang2 yang soleh lagi solehah..